loading...

رياضة مصرية

مرتضى منصور: أنا يتعملي «تمثال» مش يتحقق معايا (فيديو)

مرتضى منصور

مرتضى منصور



أعرب مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، عن غضبه بسبب البلاغات المتتالية التي توجه ضده في الفترة الأخيرة، معلقًا: «أنا يتعملي تمثال مش يتحقق معايا، إحنا عايزين نشتغل في مناخ رياضي كويس، ومش بنخاف ومش هنسكت، إنتوا عايزين مننا إيه، لأول مرة في تاريخ الزمالك أكتر من 200 مليون وفر في ميزانية النادي بعد المدرب ده وكل اللاعيبة دي، إنت تديني احترام مش كل يوم هيتعملي تحقيق».

وأوضح مرتضى، خلال تصريحات إذاعية، مساء اليوم السبت، قائلًا: «نعمل في ظروف صعبة للغاية في الفترة الأخيرة، أرصدة النادي محجوز عليها لأسباب ليس لنا ذنبًا فيها، ونواجه هجوما شرسًا من إحدى القنوات الفضائية طوال اليوم، والدولة بتتفرج ولا تواجه مثل هذه التصرفات بقوة».

واستمر رئيس القلعة البيضاء، في حديثه: «رغم رحيل اللجنة المالية عن النادي منذ 3 أشهر، فوجئنا بأمر ضبط واحضار لموظف خزينة النادي قبل 3 أيام بتهمة غريبة جدًا، وهي الاتجار في العملة، وهذا الموظف يعاني من سوء في حالته الصحية، فهو مريض بالربو، إلى جانب اجراءه عملية استئصال كلى».

وأكمل منصور: «لدينا 34 مكالمة هاتفية مسجلة لأحمد سليمان عضو مجلس إدارة الزمالك السابق، وبعض الأشخاص تؤكد اتفاقهم على إحداث بلبلة في الشارع الرياضي بلا أدلة حقيقة على تلك الاتهامات التي توجه في حق مجلس إدارة القلعة البيضاء الحالي».

واختتم: «النيابة العامة فوق دماغنا طبعًا، وأنا رايح بكرة لوزير العدل ومعايا 50 عضو من مجلس النواب، ولينا طلب صغير جدًا هو انتداب مستشار تحقيق، وده في القانون مش اختراع مني، احنا مش هنتبهدل كل يوم دي مش طريقة شغل».